dimecres, 11 de novembre del 2009

ENTREVISTA A NA JOANA MONCADA

ENTREVISTA A NA JOANA MONCADA

"Me diuen que vaig néixer un dimarts estrellat a les 9 hores del fosquet al carrer del Bisbe el 14 de desembre del 1954. Vaig estudiar Magisteri i ara faig de mestra de 3r i 4t a Mare de Déu delToro.”


Per anar a estudiar a Palma me van donar una beca i així vaig poder arribar a ser mestra.”

1-Per què vas decidir ser professora ?

A jo m'agradava mostrar, m'agradava estudiar i a casa meva no hi havia doblers per pagar-me una carrera més llarga”

2-De petita volies ser mestra?

Supòs que hi devia jugar a fer de mestra, però jo de petita no m'ho esperava mai que pogués estudiar”

Abans d'anar a Mare de Déu del Toro vaig fer dos anys de parvulari i després vaig anar a Ferreries”


3-T'agraden els cursos que tens?

Si!!! ara són els que m'agraden més els 3rs i 4ts”


4-T'agradaria donar classe a altres cursos?

Estic bé amb els cursos que tenc”


5-Et costen explicar les coses?

Segons quines si, perquè a vegades tens por que algú es senti ofès, que no vulguin que es senti segons que,...”


6-De petita vas anar a dibuix?

Ja no era tan petita, ja devia tenir 14 anys, quan vaig anar a dibuix.”


7-Què t'agrada més pintar ho dibuixar?

Pintar, pintar amb pinzell eh! No m'agrada pintar amb pintures i

retoladors, no ho puc sofrir”


8-Què t'agrada més pintar? Per què?

El cos humà m'agrada molt i objectes amb formes més arrodonides, no

m'agraden els cantells. Perquè són més agradables”


9- Quants anys fa que et dediques a la pintura?

Jo vaig pintar fins que vaig començar a estudiar. Després vaig estar més de 20 anys sense pintar. I quan sa meva filla va anar a Londres a fer un estiu per combatre s'anyorança vaig tornar a començar a pintar. Ja vaig tornar a estar enganxada.”


10-Pintes molt a casa teva?

Me serveix de teràpia quan estic molt nerviosa, tenc problemes... A vegades m'he de forçar a pintar”


I ara per acabar ens deixaries fer alguna foto a algun quadre?

"Clar que si"

Noemí i Neus


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada