dijous, 19 de novembre del 2009

ENTREVISTA AL DIRECTOR DE LA COPE












Hola som na Júlia i na Francina i esteim aquí per fer-te una entrevista per un treball de classe.

Abans de començar ens agradaria que et presentessis:

Be, hola Francina i Júlia jo també estic molt content de tenir-vos aquí a la Cope Menorca, som en Guillem Ferrer, sa gent me coneix con en Willy i som periodista casat amb tres fillets i som un Ciutadellenc més com voltros. Benvingudes.

1. Quants anys fa que treballes a la “Cope” ?

Mira jo ja fa quasi 5 anys que estic a aquesta emissora, en canvi hi ha alguna gent com en Miquel Àngel qui mos acompanya avui com a tècnic que enguany ja fa 25 anys que és a la casa, na Paquita Marqués que ja heu conegut i que ja fa molts anys que treballa a la casa i na Tonia que fa més o manco el mateix temps que jo, però jo ja fa uns 5 anys que som per aquí.

2.T’agrada la feina que fas ?

Sí, a jo m’agrada el periodisme, és una passió, jo diria que apassionant, vius dia a dia t’obliga a estar constantment ben informat, i no només constantment ben informat, sinó que a la vegada as de saber coses que passen al moment, és una feina molt apassionant.

3.Quants anys tenies quan vas començar a fer feina ?

Ui, jo vaig començar a fer feina els estius, fent feines d’estiu. Tenia 16 anys i ajudava a una oficina, després vaig fer altres coses i diferents feines; vaig fer feina un estiu a un banc, un altre estiu repartint begudes a n’es mercats i a n’es bars, desprès també vaig fer feina de periodista a n’es diari Menorca, i també vaig fer feina de professor de Religió a ses escoles. Ara estic aquí a la COPE.

4. Per què vas triar aquesta feina ?

Mira perquè me van convidar. Un dia una persona me va dir que valia la pena fer aquesta feina de periodista i me van convidar a estudiar periodisme. Vaig haver d’anar a sa universitat pontifícia de Salamanca, on vaig fer uns cursos durant dos estius, i al 1998 vaig començar a fer aquesta feina. És molt important estudiar però el més important és que sa feina t’agradi amb el dia a dia. Des del 1998 fins ara puc dir que és una feina que m’agrada molt.


5. Quina carrera vas estudiar ? Va ser difícil ?

Voltros que estudiau molt o poc?
Si lo que estudies t’agrada és més fàcil. Normalment els estudiants de la universitat com que ja han triat una carrera que els hi agrada és més bo de fer. En canvi quan som a primària, a secundària i a batxillerat, com que hi ha unes assignatures que t’agraden més que altres, no és tan fàcil, però s’ha d’estudiar, no te regalen res


6. Treballes moltes hores ?

Sí. Unes quantes, bastants, no ho podríem dir ja que els periodistes no tenim un horari concret, sabem que a quina hora començam però no sabem a quina hora acabam tot i que sa ràdio té una avantatge i és que quan fas un programa sols anar amb el temps, és a dir el programa comença a una hora i acaba a una altra. Amb sa televisió passa exactament igual, quan un fa feina a un diari sap a quina hora comença a escriure però no sap a quina hora acabarà d’escriure.


7. Fas feina els dissabtes i els diumenges?

Normalment no. Normalment puc estar amb sa família. Vegades els compromisos de director obliguen a acudir a algun acte i altres vegades he d’ajudar informativament, el que ens obliga a fer una miqueta de fer fina els dissabtes i diumenges. Però la programació de COPE Menorca és de dilluns a divendres normalment, exceptuant algun programet que tenim els diumenges però no ens obliga a haver de fre feina cada cap de setmana.

8. Has entrevistat a algú que t’hagi impactat o que t’hagi emocionat especialment ? En ho pots contar?

Bono, al llarg d’aquests anys sí, vas entrevistant a molta gent i d’alguna manera totes les persones et deixen algun rastre, una petjada. Vaig tenir sa oportunitat d’entrevistar a tres persones:
-una era una senyora de Barcelona que durant molts d’anys es va dedicar a coordinar ses Càrites de Barcelona. Ses càrites com sabeu són les ONG de la Iglesia que ajuden als més pobres i necessitats i me va explicar les necessitats que tenen les persones que no tenen casa i viuen al carrer a les grans ciutats com Barcelona. Són d’aquelles entrevistes que te marquen ja que noltros gràcies a Déu tenim una casa, tenim un llit, tenim menjar, tenim per vestir, i n’hi ha d’altres que no en tenen certament.

9. Diuen que per ser periodista hi ha que ser xafarder, que penses d’això?

Val una miqueta sí, més que xafarder jo diria que ens agrada saber les coses per que si no les sabem no les podem contar ni explicar a sa gent. El que si ens agrada als periodistes és saber que pensa la gent de les coses que passen, i açò és el que intentam contar ja que quan t’expliquen una cosa has de contrastar sa noticia, és a dir si t’ho expliquen d’una banda has de conèixer el que opina l’altra banda, i si és un problema entre dues persones has de conèixer el que te diu un però també el que te diu l’altre. Si és cert que els periodistes sense notícies i noves notícies no tindríem què contar a sa gent.


10.Quants de treballadors treballen a la “Cope” ?

Aquí ara fent feina i col·laborant som 9 persones, i a Maó també tenim a una persona que col·labora informativament a una oficina que tenim. A la vegada tenim uns 40-45 persones que col·laboren amb noltros fent seccions de programes com per exemple algú que ens ve a parlar de llibres, qualcú que ens ve a xerrar d’animals, d’educació, altres que participen en tertúlies, uns venen els dilluns, altres els dimarts..

Aquí xerram de deports, de política , de turisme, feim programes d’entrevistes, feim moltes coses i als matins tenim moltes seccions; xerram de llibres de poesia d’educació, de política... I sempre tenim a algú que ens ve a ajudar i els donam les gràcies ja que ho fan de forma desinteressada i sense cobrar res.

11.D’on va sortir el nom de “Cope” ?

És un nom que s’empra per a designar “Agrupació de distintes emissores d’Espanya”. Per exemple radio popular va néixer a moltes províncies d’Espanya i n’hi havia a molts llocs diferents. Sempre la iniciativa la tenia la iglesia i ho feia per transmetre el seu missatge, quan n’hi va haver tantes es van reunir en una sola empresa i se li va donar el nom de cadena COPE. A Mallorca li diuen COPE Mallorca, a Eivissa li diuen COPE Eivissa, i a Menorca tenim COPE Menorca.

12.Quines característiques ha de tenir un periodista?

Jo no m’atreviria a dir quines característiques ha de tenir un periodista però un periodista :
Ha de ser una persona activa i disposada a explicar les coses.
No ha de tenir por a fer feina moltes hores
Si ha de xerrar per ràdio ha de saber rallar bé.
No ha de ser tímid
Ha de ser simpàtic, actiu, i li ha d’agradar xerrar amb sa gent
Ha de ser una persona que ha de saber relacionar-se amb sa gent, ja que si una cosa feim els periodistes és rallar amb molta molta gent.


FRANCINA I JÚLIA

1 comentari:

  1. Per na Francina i na Júlia va ser tota una experiència visitar la COPE! S´ho van passar d´allò més bé.

    ResponElimina