divendres, 20 de novembre del 2009

ENTREVISTA AL CAIXER PAGÈS I A L'HOME DES BE



AUTOFITXA:

Soc en Toni Salord Moll l’amo de Son Tica “i voltors dues qui sou?Jo soc na Noemi i jo na laura”.

1– T’ esperaves ser el caixer pagès?
-No
2- Estas content de ser el caixer pagès de l’any que ve i l’altre?
-Sí
3- Trobes que t’agradarà ser el caixer pagès?
-Si.
4– Qui posarà el be primer? Per què tu?
-Jo. Perquè som el més major de els
Dos.
5– Què ja es pot dir qui serà l’home del be de l’any que ve?
-Si. Serà en Nando, el meu fill.
6- Què ja tens el bè de l’any que ve?
-No, encara tenen que néixer.
7– El caixer pagès té alguna prenda de vestir diferent a la dels altres?
-No.
8– I el cavall?
-Tampoc.
9- Quants anys fa que surts per Sant Joan?
-En fa 27 que vaig començar a sortir però n’ he sortit 25, un era a la mili i l’altre tenia dol del germà.
10– Que has sortit mai les tres tandes?
-Si
11– L’ any que ve sortiràs les tres tandes amb el mateix cavall? Quants en trauràs?
-Amb es mateix cavall no en principi dos.
12- Que has corregut mai l’ ensortilla?
-Si. Quantes vegades?
-Es matí dues o tres vegades i es capvespre tres o quatre. Les feta mai?
-Es matí.
13– Ets corregut mai abraçat?
Si. Amb el teu pare o amb el teu fill?
-Amb els dos
14– has corregut la carota?
Si. L’has rompuda l’has o les aguantada?
-L’he rompuda.
15– Has hagut de retirar-te qualque vegada?
-Gràcies a deu no.
16- Ha plogut mai mentres tu eres dalt el cavall?
-Mentres era dalt el cavall no, però se d’ anys que ha plogut.
17- Tens molta calor per Sant Joan?
-Vegades si i a vegades no.





AUTOFITXA:

-Hola som en Nando Salord el futur home del be.

1- QUE ESTUDIES?
-Si
2-Quants d’anys tens?
-Tenc 16 anys
3-Quant vas sabre que tromparé serà el caixer pagès que vas dir ?
-Vaig estar molt content.
4-Ton pare te va demanar si volies ser l’home del be, o li vas proposar tu?
-Jo
5-Trobes que pesarà el be? El podràs aixecar?
-Supós que si que el podré aixecar.
6-Pots triar tu el be?
-No ho se, sopos que si.
7-Quant vas sabre que series l’home del be , a qui li vas dir primer?
-Als amics

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada