dimecres, 24 de febrer del 2010

REPORTATGE PERIODÍSTIC

La televisió i la TDT

Adéu a la televisió analògica... hola a la TDT

INTRODUCIÓ

Vam decidir treballar aquest tema i escriure aquest reportatge perquè és un tema d'actualitat i del que tothom en parla.

D'aquest tema vam treure unes preguntes, que ens van contestar unes persones molt amable que es passejaven per la plaça dels Pins. Les preguntes eren aquestes i posam a continuació les respostes més destacades.

PREGUNTES

Què es la TDT?

Tots ens han dit el mateix i ha quedat ben clar:

  • La TDT és la Televisió Digital Terrestre. És un aparatet que millora la senyal, l'imatge i el sò.


Que li sembla el TDT?

A tothom els hi agrada la qualitat de l'imatge, però la majoria es queixen de la programació.

  • - No hi ha interferencies, molt bé.

  • - Mitjo mitjo.

  • - Massa cadenes, si una es flaca l'altre més.

  • - Molt bé.



Ho troba un rollo haver de girar l’antena?

Tothom està dacord en aquest punt es un rollo gros,gros.

  • Un rollo gros.

  • Es un rollo, però necesari per veure la tele.

  • Un rollo no, un rollàs!!

Quants doblers li ha costat girar l'antena?

Aqui hi va haver de tot i molt

  • - Ni un cèntim, l'he girada jo.

  • - 25 euros, ha vingut un tècnic.

  • - No m'ha costat res, me la va girar el meu fill.

  • - M'han clavat 30 euros de sa feina i 45 euros d'una antena nova

    perquè em van dir que la tenia apunt de caure. 75 euros em va costar sa festa i encara n'hii ha que em diuen que m'ha sortit barat.

Coneix algú que no pugui veure la tela simplement perquè lo te TDT o no te l’antena girada?

Encara hi ha gent en Menorca que no pot veure la tele per

què no reb bé la senyal,un exemple clar és Sant Lluis, gran part de la gent que viu allà no la veu.

  • - Si, una viu a Maó, té TDT i no la veu bé.

  • - No conec ningú.

  • - Conec dues persones, una a Sant Lluis i una altra a Es Castell que tenen TDT i no veuen bé sa tele.

Coneix algú que encara tengui l'antena orientada cap a Mallorca?

Fa poc es va ignaugurar el nou centre emisor ubicat en l'antiga base Nortamericana(Enclusa). Fins ara els residents de Ciutadella que volien veure la tele tenien que diriguir l'antena a Mallorca(Alfabia).Un porcentatge molt gros d'antenas de Ciutadella encara miran cap a Mallorca.

  • - Si te les digués totes et cansaries.

  • - Soc l'únic del meu carrer que la te girada.

  • - No.

  • - Aixecau el cap per amunt i comenceu a mirar, quedareu espantats.



    Amb un 80% d'antenes girades cap a Mallorca, la mala recepció a l'estiu està assegurada.

Sabia que a la 1, la 2 i a tv3,a les pel·lícules surt un icone que posa “sin publi”, que significa sense publicitat. Que li sembla?

Aixo te ventatges i desventatges.

  • - Perfecte.

  • - Ai, no ho sabia.

  • - Idò molt bé.

  • Fatal, si has d'anar al lavabo, t'aguantes o t'ho perts.

Quins programes li agraden més? Noticies, sèries, pel·lícules de por, d’acció, de misteri, etc. I Quants d'anys tè.

  • M'agraden els esports, a la sexta i tinc 53 anys.

  • M'agraden les pel·lícules de por tenc 49 anys.

  • M'agraden esports, pel·licules ... A casa ens miram la sexta ,Antena 3 ,telecinco i tenc 39 anys.


CONCLUSIÓ:En resum, la TDT és una cosa que ens agrada a tots, el mal és que has de girar l'antena.


No sigueu vessuts i girau l'antena, que la TDT és un gran invent !!!


Víctor i Damià

1 comentari: